Sabtu, 2 April 2011

Tips Diet Yang Saya Amalkan..

Alhamdulillah dgn izin Nya, di petang ini sedang duduk2 berehat dapatlah satu idea yang nak saya kongsikan bersama2 rakan pembaca blog saya.  Bila sebut nak diet memamglah senang untuk dilafazkan, tetapi nak melakukan nak melaksanakan adalah amat berat kalau kita tiada semangat yang mendalam.  Dugaan memang banyak, dugaan dari segi makanan disekeliling dan dugaan dari orang2 disekeliling.  Tapi alhamdulillah berat kesungguhan dapat juga saya melaksanakan selama setahun ini.

Apa yang penting untuk menjalani diet kita kena tahu kita adalah dari Kumpulan darah Jenis apa? itu adalah penting dan itu adalah cara yang betul sebenarnya cara kita melakukan pemakanan berdiet.  Macam saya adalah dari darah jenis A, so saya seorang yang vegeterian. hahahah kelakar bukan.. dari seorang yang pengemar makanan seafood kena makan sayur-sayuran. dan yang ke-2 jangan lupa untuk melakukan excercise. kalu ada org kata jgn makan malam tapi saya kena makan malam sebab tu la masanya saya nak makan bersama keluarga saya yang tercinta. tapi menu saya mesti sayur yang hanya direbus bersama pasta atau makaroni atau bihun... yummy sedap kan.. nak tambah sedap mesti saya ada cili padi. hahah kalu tak alamat putus suap la. sarapan pagi jangan dilupakan.. samada roti whole meal atau bihun sup.
ok lah kawan2, saya kena stop disini.. anak2 nak minum petang... Roti Telur...  favorite si izhan..
ok to be continued

Tiada ulasan:

Catat Ulasan